Erasmus w Évorze , Portugalia

Évora? To jakiś nowo odkryty pierwiastek?

Gdy pierwszy raz słyszycie słowo „Évora”, to z czym Wam się kojarzy? Części, pewnie tych starszych osób, na myśl przychodzi Cesaria Evora, wybitna piosenkarka z Wysp Zielonego Przylądka, którą na przełomie wieków zachwycił się cały świat. Większość jednak, gdy słyszy nazwę „Évora” to otwiera szeroko oczy i kompletnie nie ma pojęcia, o czym jest mowa.

1

Punkt widokowy, z którego widać całą Evorę

Czytaj dalej

Erasmus w Pforzheim, Niemcy

Gdzie ja jestem?! To była pierwsza myśl, jaka przyszła mi do głowy, gdy wysiadłam z autobusu na dworcu w małym niemieckim miasteczku o nazwie Pforzheim. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że 5 miesięcy później będę opuszczać to miejsce ze łzami w oczach. Pytanie „Dlaczego Pforzheim?!” -usłyszałam wielokrotnie. Nie jest to aż tak oczywisty wybór jak Berlin, Aachen czy Frankfurt i tak naprawdę była to zupełnie przypadkowa decyzja, której jednak nie zamieniłabym na żadną inną. Mogłabym się rozwodzić przez 10 stron, dlaczego warto jechać na Erasmusa i przez kolejne 10, dlaczego warto spędzić go akurat w Pforzheim, ale postaram się trochę ograniczyć i zostawić Wam trochę miejsca na samodzielne odkrycie, co taki wyjazd ma do zaoferowania.

blog2

Czytaj dalej

Erasmus w Strasburgu

Strasburg jest niezwykle urokliwym miastem położony w północno-wschodniej Francji, przy granicy niemieckiej na Renie. Oddalony o ok. 2-3 godzin drogi od takich miejsc jak Zurych, Luksemburg, Frankfurt czy Stuttgart. Dzięki temu jest nie tylko idealnym miejscem na spędzenie swojego semestru na Erasmusie, ale także idealną bazą wypadową. Strasburg jest bardzo żywym miastem, mieszka tu wielu studentów z całego świata. Miasto oferuje zarówno wiele atrakcji dla nocnych imprezowiczów, jak i osób poszukujących kulturalnych wrażeń.

Photo credit: stefanweihs via Visual Hunt / CC BY

Photo credit: stefanweihs via Visual Hunt / CC BY

Czytaj dalej

10 rzeczy, które warto zabrać ze sobą na wymianę

W końcu usłyszałeś tę długo wyczekiwaną wiadomość. Jedziesz na Erasmusa! Przed Tobą jeden z najlepiej zapamiętanych w życiu okresów, którym żyjesz już na długo przed jego rozpoczęciem. Nasuwają się jednak ważne pytania, takie jak na przykład: „Co ze sobą zabrać?”. Wychodząc naprzeciw z pomocą, przygotowaliśmy z myślą o Was niezbędnik każdego Erasmusa, czyli praktyczną listę rzeczy, w które warto zaopatrzyć się wyjeżdżając na wymianę.

Untitled design (2)

Photo via Visualhunt

Czytaj dalej

Erasmus w Amsterdamie

W tym artykule nie przeczytasz o górskich wspinaczkach, nie zobaczysz zdjęć z zalanych słońcem plaż ani nie pozazdrościsz mi znajomości z całego świata. Natomiast jeżeli chciałbyś zasmakować życia w bogatym i świetnie rozwiniętym kraju Europy Zachodniej, poczuć jak fajnie i przyjemnie żyje się w ultra tolerancyjnym i liberalnym miejscu oraz zdobyć PRAKTYCZNĄ wiedzę z zakresu Twoich studiów – zapraszam Cię do zapoznania się z moją relacją z pobytu na wymianie w Amsterdamie.

Zapraszam do Amsterdamu! Fot. Ewelina Purwin

Zapraszam do Amsterdamu!
Fot. Ewelina Purwin

Czytaj dalej

Praktyki Erasmus+ w Cambridge

Erasmus Intern to całkiem nowy program mobilności i praktyk zagranicznych współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach programu międzynarodowych wymian Erasmus+. Gdzie zatem Wy wybralibyście się, aby rozpocząć Waszą pierwszą, wymarzoną pracę? Gdzie zdobyć cenne doświadczenie i poznać niesamowitych ludzi? Dobre pytanie.

Rekrutacją oraz całym przebiegiem praktyk zajmuje się niezastąpiona pani Adriana Szostak z Akademickiego Centrum Karier działającym na Uniwersytecie. Cały proces i szczegółowe wymagania znaleźć można na stronie ACK. Początkowo sporym wyzwaniem jest szybkie znalezienie instytucji, w której odbywać się będzie praktyki oraz podpisanie umowy Learning Agreement. Sieć przepełniona jest ofertami praktyk, czy stażu wiec nie tracąc czasu zaczęłam wysyłać aplikacje praktycznie wszędzie. Edynburg, Paryż, Wiedeń, Malta-dostałam kilka pozytywnych odpowiedzi, ale szukałam dalej.

939305_976739242365050_1036371983_o

Czytaj dalej

Praktyki Erasmus+ w Lizbonie

Czy myśleliście kiedykolwiek o wyjeździe na wymianę w tak odległe, ciepłe miejsce usytuowane na krańcu Europy, jakim jest Portugalia? Wyjazdy w tamte okolice kojarzyły się do niedawna raczej tylko z wakacjami i to stosunkowo drogimi. Na wyprawę tak daleko autem mogłoby braknąć urlopu i determinacji, a tanie linie lotnicze z Polski do niedawna tam nie zaglądały. Ja miałam to szczęście, że mogłam wyruszyć do Portugalii na troszkę dłużej, bo aż na 3 miesiące, dzięki programowi Erasmus i praktykom studenckim. Korzystając z ofert posiadanych przez Akademickie Centrum Kariery udało mi się znaleźć ciekawą ofertę praktyk w organizacji pozarządowej Clube Intercultural Europeu, mieszczącej się w Centrum Lizbony. Zaaplikowałam, dostałam pozytywną odpowiedź od pracodawcy i już mogłam kupować bilet!

DSC02720 Czytaj dalej

PERU – MAGICZNY KRAJ INKÓW

peru1

Kraj, który pew­nie dla wielu z Was koja­rzy się tylko z Machu Pic­chu, lamami i tym że leży gdzieś w Ame­ryce Połu­dnio­wej. Tak, wszystko się zga­dza, ale dla mnie wła­śnie ten kraj stał się dru­gim domem i magiczną kra­iną, pełną nie­spo­dzia­nek, w któ­rej oka­zuje się, że moje dotych­cza­sowe krejzi życie był niczym w porów­na­niu z tym co prze­ży­łam w Peru…

Ale może po kolei, bo nie wszytko było takie kolo­rowe od samego początku. Peru – kraj ucho­dzący za nie­bez­pieczny zwa­żyw­szy na fakt, że dla prze­cięt­nego miesz­kańca Europy jest to tylko kraj trze­ciego świata poło­żony gdzieś hen daleko w Ame­ryce Płd, sły­nący z gan­gów, nar­ko­ty­ków, han­dlu ludźmi, świe­tli­stego szlaku…
Oka­zuje się jed­nak, że NIE DO KOŃCA tak to wygląda – oczy­wi­ście są tam nie­bez­pieczne rejony, miej­sca gdzie wymię­kają nawet naj­więk­sze cwa­niaki, ale tak jest prze­cież wszę­dzie. Życie polega na tym żeby za każ­dym razem odkry­wać nowe miej­sca i hory­zonty! No i jak to mówią no risk no fun!;) Czytaj dalej

Stypendium Erasmus+ w Aachen

Nie zastanawiałam się długo nad tym czy jechać na Erasmusa. Szczerze była to dość spontaniczna decyzja, ale z własnego doświadczenia wiem, że właśnie takie decyzje wychodzą mi na dobre. Tak wiec pewnego dnia postanowiłam, iż na trzecim roku w semestrze letnim pojadę na Erasmusa. W moim przypadku nie jest to łatwa decyzja. Studiuję na Wydziale Towaroznawstwa z dużą ilością przedmiotów laboratoryjnych, więc czekał mnie nie lada wyczyn z doborem przedmiotów. Niestety choć wybór jest olbrzymi to przedmiotów w miarę pokrywających się z laboratoriami niestety nie znajdziemy. Na całe szczęście dla mnie kieruję się w życiu zasadą przy podejmowaniu takich decyzji kieruję się zasadą „ No risk no fun” oraz, że nie ma rzeczy, której nie dałoby się odpowiednio załatwić i zaaplikowałam. Wszystkim Wam, którzy się zastanawiacie nad wyjazdem a blokuje was słaby wybór przedmiotów, mogę śmiało powiedzieć : Nie przejmujcie się tym. Jak się chce to się wszystko da. Osobiście gdybym nie zaaplikowała lub zrezygnowała to żałowałabym tej decyzji do końca życia. Tak więc wśród ośmiu różnych Uniwersytetów miałam wybrany ten w Aachen. I tak jakoś dziwnym trafem wyszło, że właśnie to mało znane niemieckie miasto zostało celem mojego Erasmusa.
katedrawaachen
Czytaj dalej

Praktyki Erasmus+ w belgijskim Hotel de Flandre!

Stolica prowincji Flandria Wschodnia słynie z jednego z najstarszych uniwersytetów na świecie (Universiteit Gent), wspaniałych zabytków architektury flamandzkiej oraz wybitnego dzieła malarstwa gotyckiego – Ołtarza Baranka Mistycznego. Gandawa to miasto przede wszystkim studenckie, bowiem w mieście tym uczy się blisko 60 tysięcy młodych ludzi. Nie brakuje także turystów, Gandawa jest jednym z najchętniej odwiedzanych miast Belgii.

Zabytki architektury flamandzkiej (fot. autor)

Zabytki architektury flamandzkiej (fot. autor)

Czytaj dalej